Addictive Drums plugin

Premda je danas na tržištu prisutan veliki broj različitih plugin-ova za bubnjeve, osobno koristim isključivo Addictive Drums. Kako se Addictive Drums čuju, možete čuti npr. na ovom mom videu:

Imajući u vidu da su (opravdano) najskeptičniji oni bubnjari koji nisu “na ti” sa postavkama u računalnim programima za snimanje i obradu glazbe – u kontekstu kojih bubnjarski plugin-ovi dolaze u potpunosti do izražaja – ovdje ću napisati više o bubnjarskim mapama i integriranju plugin-a u računalni audio program.

Drum mape: Addictive drums i DAW

Već me nekoliko ljudi pitalo kako, prilikom upotrebe Addictive Drums-a (AD-a), se može podesiti odnos između pad-ova na elektroncu i “izvora” zvukova (AD) na način da svaki element zvuči autentično, odnosno, onako kako bi bubnjar to htio.

Simptom je slijedeći: korisnik uspješno download-a Addictive Drums i pridoda ga u svoj Digital AudioWorkstation (DAW) – osobno koristim program Nuendo 4 i potom, nakon što otvori MIDI traku, primjećuje da čuje zvukove iz AD-a, ali pad koji bi trebao zvučati kao snare se čuje kao rimclick, na pad-u za tom-u je hihat, na hihat pad-u je zvuk crash činele, i slični problemi.

Ovo su sve problemi iz domene bubnjarskih mapa i jako ih je lako riješiti, a kad skužite kako se rješavaju, moguće je da ćete dobiti sjajne ideje kako upotrebljavati svoj elektronac na različite načine na koje niste do sada.

Sve ću pojašnjavati iz perspektive korištenja Nuenda 4 i AD-a, ali vjerujem da je analogno upotrebljivo i na većini drugih DAW-ova.

Znači: imamo dvije drum mape s kojima možemo raditi:

1. Drum mapa u Addictive drums-ima
2. Drum mapa u DAW-u (Nuendu)

Premda u Addictive drums-ima možete podesiti drum mapu kako god želite, TOPLO preporučam, pogotovo neiskusnima s tematikom drum map-a da jednostavno, u meniju za biranje drum mapa odaberu model elektronca kojega koristite, jer čak i kad to odradite, postoji velika vjerojatnost da ćete “zapeti” s još nekoliko problema dok ne dođete do željene situacije da svaki pad trig-a onaj sound iz Addictive drums-a kojeg želite da trig-a.

Znači, počnimo s biranjem mape u Addictive drums-ima (slika 1):

Addictive drums u DAW-u

Addictive drums u DAW-u

Kao što je prikazano na slici 1, otvorite svoj DAW, pa AD, provjerite da je sve dobro povezano i da ste došli do one faze gdje se soundovi iz AD-a čuju, ali ne po elementima elektronca onako kako želite. Potom, u AD-u, kliknite na zadnju ikonicu gore-desno (znak upitnika => označen strelicom na slici iznad), i odaberite “Map Window“.

Potom, kao što je prikazano na slici ispod, u izborniku “Map Preset” kliknite na padajući izbornik, odaberite svoj model elektronca (modula) => slika 2:

odabir modela elektronca

odabir modela elektronca

Nakon što odaberete drum map preset, pokušajte svirati na elektroncu => trebalo bi biti puno bolje nego prije. No, postoji mogućnost da ćete još morati napraviti neke postavke unutar DAW-a.

Kao što sam napisao ranije, ova procedura odabira modela elektronca u Addictive Drums-ima rješava većinu problema, ali ne sve. Postoji i dalje mogućnost da neki od pad-ova u vašem setu neće trig-ati onaj zvuk koji vi želite.

Tada je neophodno da u DAW-u otvorite drum mapu. Ona se obično nalazi na vidljivom mjestu nakon što otvorite MIDI track; evo kako to izgleda u Nuendu 4 (slika 3):

bubnjarska mapa u nuendu 4

bubnjarska mapa u nuendu 4

Ova bubnjarska mapa koju vidite na slici iznad je “ušminkana” do jaja, jer sam si dao truda da tako izgleda. U načelu, default drum mapa će izgledati potpuno razbacano, npr. vidjet ćete “bass drum”, pa potom tri
prazna retka, pa “tom1 rimshot”, pa pet praznih redaka itd itd.

Preporuka: kreirajte u svojem DAW-u drum map-u koja u potpunosti “kopira” sve dostupne “instrumente” iz Addictive drums-a i poredajte ih po logičnom redoslijedu, kao što sam ja iznad: npr. svi zvukovi doboša jedan ispod drugog, svi zvukovi hi-hata jedan ispod drugog itd.

Po defaultu, input note (I-note) i output note (o-note) u drum mapi u DAW-u su identične. Kompletnu drum-mapu s “klavijaturom”, odnosno, rasporedom zvukova po notama možete naći u Map-Window-u. To je ta “klavijatura” s desne strane slike 2 (iznad). Na njoj vidite da, npr, kick (bas bubanj) pada na notu C1. Ako već nije podešen “ton” C1 da bude I-nota i O-nota u vašem DAW-u, kad budete svirali element bas bubnja na svojem elektroncu, neće biti generiran zvuk koji je predviđen u Addictive drums-ima kao “kick”. Moguće da će ispuštati neki drugi sound (npr. crash činelu), ili možda uopće neće ispuštati zvuk, ali bas bubanj neće sigurno, sve dok ne podesite da I-nota i O-nota elementa “kick”, odnosno “bass drum” ne bude C1 (u ovom slučaju i u ovom primjeru, naravno).

Drugim riječima, kao što vidite na “klavijaturi” na slici 2 (iznad), ton C2 pripada zvuku “Tom 1 open hit”. Ukoliko u DAW drum mapi, u prvom retku (C1 / BASS DRUM / I-Note = C1 / O-Note = C1) podesite O-Note da bude C2, kad budete svirali bas bubanj na vašem elektroncu, čut ćete zvuk “Tom 1 open hit”, umjesto da čujete bas bubanj.

Ovo je ujedno i fantastičan i najlakši način da jednom, ako/kad budete imali potrebe za time, zamijenite neki “element” vašeg elektronca nekim drugim. Npr. na taj način ja, obzirom da koristim Roland TD6 – koji ima CY-8 cymbal pad-ove koji su “dvozonski”, odnosno, imaju dva različita trigera, koji se aktiviraju ovisno o tome gdje se po čineli udari – ne mogu na ride čineli imati i “tap” i “shaft” i “bell”. Stoga, katkada pad kojeg inače koristim za desni tom “pretvorim” u “ride-tap” zvuk, dok na CY-8 čineli s desne strane ostavljam bell (zvono) i shaft, tako da dobijem sve zvukove ride-a koje Addictive drums nudi. A ionako sam navikao svirati samo s jednim “visećim” tom tom-om, pa mi ovakva solucija ne predstavlja problem. Primjer ovakvog setup-a možete vidjeti i čuti na mom videu s analizom ritmova iz Stingove pjesme “Love Is Stronger Than Justice”.

Evo, nadam se da sam nekima pomogao, a ako ne, pišite, pitajte, pa ćemo riješiti.

Dodatni savjet za kraj (da se ovo ne pretvori u knjigu): probajte eksperimentirati i sa “sensitivity” opcijom u “trigger-basic” setupu vašeg modula, te ćete primijetiti razliku u “reakciji” pad-ova dok svirate. Npr. dajte veću vrijednost sensitivity-ja pad-ovima činela, a nešto nižu vrijednost elementima bubnjeva.

Sretno s korištenjem ovog sjajnog plugin-a i pozdrav iz Pule!

Napomena: postoji mogućnost da ćeš ispod uočiti plaćeni oglas. Ako želiš pomoći uredniku da pokrije troškove svog vremena za održavanje ovog bloga, klikni na oglas ispod. Tebi lako i besplatno, a meni koristi. Win win situacija. 🙂

Post Comment