Mnogi od vas vjerojatno nisu upoznati s glavnim pokretačem tzv. Afrobeat glazbenog stila, čovjeku po imenu Fela Kuti.
Fela je rođen u Nigeriji, i bio je velika figura u svijetu moderne afričke glazbe. Multiinstrumentalist, pjevač i kompozitor, Fela je razvio svoj zvuk iz stila highlife, koji je bio vrlo popularan u Lagosu (Nigerija) 50-tih godina prošlog stoljeća.
Do kasnih 1960-tih, Kuti je već postao sinonim za Afrobeat glazbu. Kako ovaj stil zvuči, možete poslušati u videu ispod:
Poruka u Kutijevoj glazbi je bila političkog karaktera. On je bio glas malog čovjeka i, samim time, vrlo opasan po nigerijsku vladu. Nekoliko puta je zatvaran zbog izražavanja svojih stavova, čak su mu zapalili kuću!
Fela je skladao glazbu koja je za bazu imala nigerijsku tradicionalnu glazbenu formu, a ubacivao je i moderne elemente, u vidu „zvučnog zida“ brass sekcije, kao i gitare i orgulje. Naravno, perkusionistički dio ansambla mu je bio vrlo važan. Za to je Kuti najčešće angažirao bubnjara po imenu Tony Allen, koji je s Felom radio 60-ih godina prošlog stoljeća. Tony Allen je tada bio pod velikim utjecajem James Browna, Miles Davisa, pa čak i Sly Stonea.
Ispod možete vidjeti i poslušati neke od „trademark“ ritmova Tonyja Allena, koje sam svirao po notnom zapisu kojeg možete naći ispod video zapisa.
Notni zapis odsviranih ritmova koje je u originalu svirao Tony Allen:
Napomena: postoji mogućnost da ćeš ispod uočiti plaćeni oglas. Ako želiš pomoći uredniku da pokrije troškove svog vremena za održavanje ovog bloga, klikni na oglas ispod. Tebi lako i besplatno, a meni koristi. Win win situacija. 🙂