Ako ste se ikada pitali kada zamijeniti oštećenu kožu na nekom od elemenata bubnjeva, odgovor je – kad primijetite da je značajno oštećena. Da se razumijemo, koža bilo kojeg proizvođača, u bilo kojem momentu, čak kada je potpuno nova, može nenadano puknuti uslijed slabe kvalitete tog konkretnog proizvoda kojeg ste montirali na vaš bubanj, ali uz današnju vrhunsku tehnologiju, to se gotovo više uopće ne događa.
Problem
Meni je jučer po drugi put na svirci pukla koža na dobošu. Prvi put mi je pukla prije nekih 10-tak godina, no tada se dogodilo da je pukla baš na zadnjoj pjesmi prije kraja seta, nakon čega sam na miru stavio zamjensku kožu i nastavio nastup bez problema.
No, jučer mi se ponovo to dogodilo, ali ovaj put nekoliko pjesama prije kraja nastupa, nije bilo momenta za zamjenu kože, a ostatku benda se jednostavno nije dalo čekati tih 5 minuta da zamijenim puknutu kožu zamjenskom. Stoga sam morao “žonglirati” između tomova, u pokušaju da zamijenim redovitu dionicu improvizacijskom. Ništa od toga mi nije trebalo, jer:
- sam još na tonskoj probi primijetio da je koža značajno oštećena (i još ovu sliku objavio na fejsu):
2. umjesto da je odmah zamijenim i ne riskiram, svirao sam na njoj, dok se nije dogodilo ovo:
Rješenje
Znači: nemojte napraviti istu grešku kao i ja. Čim primijetite da je koža na elementu bubnja jače istrošena/izraubana, mijenjajte. Posebice ako se radi o snareu ili bas bubnju, obzirom da se njih najčešće svira u odnosu na ostatak kompleta. Osim toga, bez jednog od tri toma možete nastaviti nastup, ali bez bas bubnja ili doboša, vrlo teško.
Ja sam danas zamijenio puknutu kožu novom Remo PS3 coated kožom, a doboš zvuči kao da će nekome glavu skinuti na idućoj svirci, koja je, uzgred rečeno, sutra.
Napomena: postoji mogućnost da ćeš ispod uočiti plaćeni oglas. Ako želiš pomoći uredniku da pokrije troškove svog vremena za održavanje ovog bloga, klikni na oglas ispod. Tebi lako i besplatno, a meni koristi. Win win situacija. 🙂